5. Робота з рекламою

Пам’ятка
для роботи з рекламою [1]

1.   Який товар чи послуги пропонуються?
2.   Яким періодом можна датувати рекламу? Чому ви так вважаєте?
3.   До якої категорії населення належать потенційні споживачі? Поясніть свої міркування.
4.   Які уявлення формує, на які стереотипи спирається реклама?
5.   Яку інформацію про суспільство можна отримати з реклами? В чому „історичність” цієї реклами? Які елементи реклами (художні, інформаційні) допомагають зробити висновки? Наскільки ці висновки відповідають іншим джерелам?

6.   Чи звертаєте ви увагу на рекламу? Чому? Що вас у ній приваблює чи, навпаки, відштовхує?
Пам’ятка
для роботи з рекламою [2]

І. Опис (спочатку має бути якомога детальнішим):
-     Що і як зображено (на передньому плані, на задньому плані, художні засоби тощо)?
-     На що автор намагається звернути увагу в зображенні?
-     Що написано (якщо це можна прочитати)? Який товар рекламується?
-     Яка композиція (співвідношення зображення і тексту: що відіграє головну, а що – допоміжну роль)?
ІІ. Інтерпретація:
а) первинна:
-     Який саме товар рекламується? Чому саме такий, про що це свідчить, з чого це випливає? Новий чи традиційний?
-     На що звертається увага (ціна, якість, престиж тощо)? Про що це свідчить?
-     На кого розрахований? На яку соціальну групу? Які стереотипи використовуються, які формуються? Яке послання закладено?
б) вторинна, або історична:
-     Спробуйте датувати цю рекламу. Аргументуйте. Чи могла така реклама з’явитись раніше? Чому?
-     Як вона співвідноситься з іншими зображеннями або текстами (іншими джерелами), якщо вони є, з вашими знаннями про предмет чи період?
-     Які висновки можна зробити на підставі аналізу? Які ваші уявлення чи знання знайшли підтвердження, а які ні?
-     Що нового додає джерело до ваших уявлень про цей історичний період (явище, процес тощо)?
Матеріали підготував В. Островський,
завідувач відділом суспільних дисциплін, методист
лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін
Івано-Франківського ОІППО