Проекти

       Сучасний  етап  розвитку  національної  системи  освіти  та виховання  характеризується  поширенням  інноваційних процесів.  Навчально-виховна  практика  потребує  технологій,  які  б  сприяли створенню умов для саморозвитку та самореалізації особистості, забезпеченню  щастя  й  радості  дитинства,  формуванню особистісної  конкурентоздатності.  Сьогодні  окремі  педагогічні технології  у  виховній  роботі,  які  з’явилися  в  зарубіжній і вітчизняній  педагогіці,  достатньо  обґрунтовані  на  науковому рівні  й  поступово  впроваджуються  у  навчально-виховну практику.
    Проектна діяльність особистості, що необхідна суспільству майбутнього і сьогоденню, виробляється в процесі виконання урочних та позаурочних проектів.
     Завдання проекту не тільки в тім, щоб виконати якусь корисну роботу, а й у тім, щоб на цій роботі розширити свій світогляд, набути теоретичних знань. У основі проектної технології лежить розвиток пізнавальної та дослідницької діяльності учнів, уміння конструювати свої зання, орієнтуватися в інформаційному просторі, розвивати творчі здібності. Традиційний зв’язок "учитель-учень” змінюється на "учень-учитель”. Особливого значення набуває залучення школяра до процесу пошуку. Цінною є співпраця між учнями та вчителем.  Важливим є не лише результат, а й процес досягнення результату.
     Проектна діяльність дозволяє класним колективам:
•вивчати не тільки засоби, але й способи конкретної діяльності;
•розвивати пізнавальні навички учнів та вміння самостійно конструювати свої знання;
•розвивати критичне та творче мислення; •розвивати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
•організувати змістовне проведення позаурочного часу;
•усвідомлювати де і яким чином вона може бути використана на практиці.
    Виконання класних проектів—це складна самостійна діяльність учнів під керівництвом класного керівника.
     Змінюючи психологічний-клімат в органах самоврядування у школі,  переорієнтовуйте свою виховну роботу і роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності учнів, на пріоритет діяльності дослідницького, пошукового, творчого характеру.
      Вимоги до організації проектної діяльності в позаурочний час:
1. Наявність значущої у дослідницькому, творчому плані проблеми (завдання), що потребує інтегрованих знань, дослідницького пошуку для її розв'язання (наприклад, дослідження демографічної проблеми у різних регіонах світу; проблема впливу кислотних дощів на довкілля тощо);
2. Практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів (наприклад, доповідь у відповідні служби про демографічний стан певного регіону, фактори, що впливають на цей стан, тенденції, що простежуються у розвитку).
3.Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів;
4.Структурування змістової частини проекту (із зазначенням поетапних результатів);
5.Використання дослідницьких методів: визначення проблеми досліджуваних завдань, що випливають з неї, висування гіпотези їх розв'язання, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підбиття підсумків, коригування, висновки.
Типи проектів
За методом чи видом діяльності, домінуючим в проекті
дослідницькі, творчі, пригодницькі, рольово-ігрові, практико-орієнтовні, інформаційні
За видом координації проекту
безпосередній (гнучкий, жорсткий), прихований (неявний, імітуючий) учасника проекту
За характером контактів
внутрішній (локальний), регіональний, міжнародний
За кількістю учасників
персональний, парний, груповий
За часом проведення
короткостроковий, довгостроковий, епізодичний
За змістовним аспектом проекту
літературні, природничо-наукові, екологічні, мовні (лінгвістичні), культурологічні (країнознавчі), рольово-ігрові, спортивні, географічні, історичні, музичні
      Для того щоб зацікавити дітей до проектної позаурочної діяльності класному керівнику як керівнику проектів необхідно знати:
•найважливішою умовою участі дітей у виконанні проекту є їх зацікавленість та високий ступінь інтересу;
•значну, майже вирішальну роль відіграє тематика самого проекту, яка повинна обиратися самими дітьми;
•свою роль, у проектній діяльності учні вирішують самостійно, без наполягання вчителя; •кожен учасник проекту повинен чітко знати значущість, корисність та доцільність виконаної роботи;
•розподіл дітей на проектні групи та планове виконання завдань повинно проходити на добровільних засадах, без стороннього натиску дорослих тощо.
    Тематика позаурочних проектів може бути самою різноманітною, виходячи із проблем і потреб конкретного контингенту учнів .
     Темою позаурочних проектів можуть стати:
•школа (її історія, минуле і майбутнє, комфортні умови для навчання, оформлення школи кабінетів, музеїв тощо);
•шкільний двір, шкільний сад, майстерні;
•шкільна форма, шкільна газета, інформаційний центр (прес-центр), радіовузол тощо; •обов'язки школяра, пам'ятки активу, шкільне законодавство;
•мої батьки, мій родовід, моя країна, моя родина;
•проблеми спілкування, дружби.-кохання, взаємовідносин між однолітками;
•світ навколо мене (хто я, я і дорослі, я і вчителі, я і мої друзі);
•екологічні проблеми міста, району, країни; •народознавство, звичаї та традиції українського народу, народні ремесла та промисли;
•шкільні звички та їхній вплив на організм людини; •чи можемо ми бути милосердними, як допомогти ветеранам тощо.
      Використання проектів у виховній роботі школи дозволяє включити  в цей процес велику кількість школярів та організувати співпрацю вихователів та вихованців через активну та творчу діяльність.
      Розвиток  пізнавальних  інтересів,  творчих навичок,  уміння  самостійно  здобувати  знання  є  метою застосування проектних технологій. Що може бути кращим для становлення  особистості,  ніж  відчуття  успіху  і  власної значущості від результатів власної діяльності.  Таким  чином,  використання  проектних  технологій  у виховній  роботі  створює  умови  для всебічного  розвитку  особистості  у  процесі  організації  творчої діяльності.  Успіх  упровадження  проектної  технології  залежить від  усвідомлення  педагогом- організатором  її  значення, знання й дотримання ними алгоритму проектної діяльності.
       Отже,  час  особистісно-орієнтованих  технологій,  а  зокрема проектних  технологій,  прийшов, і  вміння використовувати  цей метод  –  це  показник  високої  кваліфікації  і  прогресивної діяльності класного керівника, спрямованості на творчий розвиток учнів та учнівського самоврядування, і підготовку їх до дорослого життя в суспільстві.

Проект "На нас надіється Земля"

Міні-проекти

Немає коментарів:

Дописати коментар