Всесвітня історія. 7 клас (35 год)
|
||||
№/з
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
Вступ.
Поняття «історія Середніх віків». Хронологічні межі й періодизація
історії Середніх віків.
|
1
|
||
Тема І. Перші середньовічні держави
|
||||
2.
|
Велике
переселення народів. Утворення «варварських королівств». Франкська держава.
Хлодвіг.
|
1
|
||
3.
|
Завоювання
Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.
|
1
|
||
4.
|
Візантійська
імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії
Комнінів. Культура Візантії.
|
1
|
||
5.
|
Виникнення
ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання. Розквіт і занепад перших Халіфатів.
Розвиток арабо-мусульманської культури.
|
1
|
||
6.
|
Практичне
заняття:
«Вплив
Візантії, імперії Карла Великого, перших Арабських халіфатів на становлення
Середньовічної Європи».
|
1
|
||
7.
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Тема ІІ. Середньовічний світ
Західної Європи
|
||||
8.
|
Зв’язок
людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.
|
1
|
||
9.
|
Три
стани середньовічного суспільства. Феодалізм. Християнізація Європи.
Християнська церква раннього Середньовіччя.
|
1
|
||
10
|
Практичне
заняття:
«Замок.
Рицарські традиції. Життя селян».
|
1
|
||
11
|
Середньовічне
місто. Ремесло і цехи. Торгівля й гільдії. Міські комуни. Міська культура та
повсякденне життя.
|
1
|
||
12
|
Урок
корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Тема ІІІ. Європейське суспільство і
держави в
Х – ХV ст..
|
||||
13
|
Походи
вікінгів та їх завоювання.
|
1
|
||
14
|
Хрестові
походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.
|
1
|
||
15
|
Практичне
заняття:
«Наслідки
Хрестових походів».
|
1
|
||
16
|
Середньовічні
держави: від роздробленості до становопредставницьких монархій.
|
1
|
||
17
|
Франція у ХІ – ХV ст.
Філіп ІV Красивий. Столітня війна.
|
1
|
||
18
|
Англія
в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ
Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.
|
1
|
||
19
|
Священна
Римська імперія Оттон І. Зовнішня політика германських імператорів.
Фрідріх ІІ Штауфен.
|
1
|
||
20
|
Італійські торговельні республіки
(Генуя, Венеція). Реконкіста. Утворення королівства Іспанія. Ізабелль I,
Фернандо II.
|
1
|
||
21
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Тема ІV. Матеріальний і духовний світ
європейського Середньовіччя
|
||||
22
|
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування
|
1
|
||
23
|
Християнська
церква в ХІ – ХV cт. Єретики і боротьба з ними.
|
1
|
||
24
|
Практичне
заняття:
«Середньовічні
школи та університети. Життя середньовічного студента».
|
1
|
||
25
|
Архітектура
і мистецтво.
|
1
|
||
26
|
Раннє Відродження й гуманізм.
|
1
|
||
27
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Тема V. Країни
Центральної і Східної Європи в Х – ХV ст.
|
||||
28
|
Польське
королівство. Казимир ІІІ. Велике князівство Литовське. Угорське
королівство. Іштван І. Королівство Чехія. Ян Гус і Гуситські війни.
|
1
|
||
29
|
Монгольська
навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська держава.
Іван ІІІ.
|
1
|
||
30
|
Практичне заняття: «Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій».
|
1
|
||
Тема VІ. Середньовічний Схід
|
||||
31
|
Утворення
Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.
|
1
|
||
32
|
Китай
та часів династії Тан. Завоювання Китаю монголами. Династія Мін. Досягнення
китайської культури.
|
1
|
||
33
|
Індія. Касти. Індуїзм. Делійський султанат. Досягнення індійської
культури.
|
1
|
||
34
|
Підсумкова контрольна робота
|
1
|
||
35
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Історія України. 7 клас (35 год)
|
||||
№/з
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
Повторення. Історія України в стародавні часи.
|
1
|
||
2.
|
Вступ. Історія України в Середні віки.
Періодизація. Джерела з історії України.
|
1
|
||
Тема І.Виникнення та розвиток Русі-України
|
||||
3.
|
Розселення слов’янських племен на
території України.
|
1
|
||
4.
|
Господарство східних слов’ян. Суспільний
устрій. Вірування. Сусіди східних слов’ян.
|
1
|
||
5.
|
Утворення Русі-України. Київські князі:
Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав.
|
1
|
||
6.
|
Практичне заняття:
«Князь Святослав та його походи».
|
1
|
||
7.
|
Урок корекції та контролю знань.
|
1
|
т/о
|
|
Тема ІІ. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині
ХІ ст..
|
||||
8.
|
Внутрішня
і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства.
|
1
|
||
9.
|
Київська
держава (Русь-Україна) Ярослава
Мудрого. «Руська правда». Міжнародні зв’язки. |
1
|
||
10
|
Суспільний
устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла.
Торгівля.
|
1
|
||
11
|
Практичне заняття:
«Християнська релігія і церква в житті давньоруського
(давньоукраїнського) суспільства» /
«Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» (на вибір вчителя).
|
1
|
||
12
|
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. Українська
мова.
|
1
|
||
13
|
Урок корекції та контролю знань.
|
1
|
т/о
|
|
Тема ІІІ. Київська держава (Русь-Україна)
у другій половині ХІ – першій половині
ХІІІ ст..
|
||||
14
|
Правління
Ярославовичів. Половці. Любецький з’їзд князів.
|
1
|
||
15
|
Правління
Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.
|
1
|
||
16
|
Роздробленість Київської держави.
|
1
|
||
17
|
Галицьке
і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл.
|
1
|
||
18
|
Культура Русі–України в другій половині
ХІ – першій половині ХІІІ ст.
|
1
|
||
19
|
Практичне заняття:
|
1
|
||
20
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Тема ІV. Галицько-Волинська держава
|
||||
21
|
Утворення Галицько-Волинського князівства. Роман Мстиславович.
|
1
|
||
22
|
Походи монголів на Русь. Встановлення
панування Золотої Орди на українських землях.
|
1
|
||
23
|
Внутрішня політика.
Зовнішня політика. Коронація Данила Романовича.
|
1
|
||
24
|
Практичне заняття:
«Зовнішня
політика Данила Романовича. Коронація»/ «Данило Романович - будівничий
Галицько-Волинської держави» (на вибір вчителя).
|
1
|
||
25
|
Культура
Галицько-Волинської держави у другій половині ХІ – ХІІІ ст.
|
1
|
||
26
|
Галицько-Волинська держава за
наступників Данила Романовича.
|
1
|
||
27
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
Тема V. Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших
держав (друга половина ХІV – ХVст.)
|
||||
28
|
Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та
інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські землі.
|
1
|
||
29
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення
Кримського ханства.
|
1
|
||
30
|
Суспільне і церковне життя. Сільське
господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право.
|
1
|
||
31
|
Культура та освіта. Юрій Дрогобич.
|
1
|
||
32
|
Практичне заняття:
«Етнічний склад населення України.
Повсякденне життя».
|
1
|
||
33
|
Історія рідного краю
|
1
|
||
34
|
Підсумкова контрольна робота
|
1
|
||
35
|
Урок корекції та контролю знань
|
1
|
т/о
|
|
|
Історія України. 9 клас (52 год)
|
||||
|
№/з
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
Примітка
|
|
1.
|
Вступ.
Розподіл території України між двома імперіями на Східну (Російську) і
Західну (Австрійську)
|
1
|
|
|
|
|
Тема І. Формування
модерної української нації. Теорія та суспільні виклики першої половини ХІХ
ст.
|
|
|
|
|
2.
|
Від етносу до нації; від Малоросії та
Галицької Русі до України.
|
1
|
|
|
|
3.
|
Значення фольклору та етнографії в
дослідженні національних ознак українців.
|
1
|
|
|
|
4.
|
Шляхи мобілізації української нації в
умовах модернізаційних трансформацій суспільства. Ідея соборності українських
земель.
|
1
|
|
|
|
5.
|
Урок узагальнення і систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема ІІ. Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій
наприкінці ХVІІІ — у першій половині
ХІХ ст..
|
|
|
|
|
6.
|
Українські землі у складі Російської
імперії: адміністративно-територіальний устрій та регіональний поділ.
|
1
|
|
|
|
7.
|
Українські землі у складі Австрійської
імперії: адміністративно-територіальний устрій та регіональний поділ.
|
1
|
|
|
|
8.
|
Вплив міжнародних відносин на розвиток
українських земель в першій третині ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
9.
|
Національна ідея в суспільно-політичному
русі України. «Історія русів».
|
1
|
|
|
|
10
|
Поширення ідей Просвітництва у Західній
Україні.
|
1
|
|
|
|
11
|
Українська національна ідея в середовищі греко-католицьких
священиків. «Руська
трійця».
|
1
|
|
|
|
12
|
Масонство в Україні. Україна в
програмних документах декабристів.
|
1
|
|
|
|
13
|
Урок узагальнення і систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема ІІІ.
Соціально-економічне життя народу та український національний рух у першій
половині ХІХ ст.
|
|
|
|
|
14
|
Сільське господарство.
|
1
|
|
|
|
15
|
Початок промислової революції.
Формування фабрично-заводської промисловості. Міста.
|
1
|
|
|
|
16
|
Соціально-економічне становище
українського населення під владою Австрійської та Російської імперій і
соціальні рухи.
|
1
|
|
|
|
17
|
Селянські виступи під проводом
У.Кармелюка.
|
1
|
|
|
|
18
|
Селянські виступи в Галичині, Буковині,
Закарпатті.
|
1
|
|
|
|
19
|
Кирило-Мефодіївське
братство.
|
1
|
|
|
|
20
|
Національно-визвольний рух на західноукраїнських
землях під час революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії.
|
1
|
|
|
|
21
|
Утворення та діяльність Головної руської
ради. Українське питання на Слов’янському з’їзді у Празі.
|
1
|
|
|
|
22
|
Урок узагальнення і систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема ІV. Культурне життя на українських землях
наприкінці ХVІІІ — у першій половині
ХІХ ст.
|
|
|
|
|
23
|
Особливості розвитку культури. Освіта.
Наука.
|
1
|
|
|
|
24
|
Нова українська література і театр як
відображення тенденцій суспільного розвитку.
|
1
|
|
|
|
25
|
Музика, образотворче мистецтво і
архітектура в пошуках українського
мистецького стилю.
|
1
|
|
|
|
26
|
Релігійне життя. Доля
української жінки.
|
1
|
|
|
|
27
|
Урок узагальнення і систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема V. Модернізація українського суспільства в
середині - у другій половині
ХІХ ст.
|
|
|
|
|
28
|
Аграрна реформа уряду Франца-Йосифа 1848
р. на західноукраїнських землях.
|
1
|
|
|
|
29
|
Селянська реформа 1861 р. у
Наддніпрянській Україні.
|
1
|
|
|
|
30
|
Особливості індустріалізації в Україні.
Розвиток міст і сіл.
|
1
|
|
|
|
31
|
Реформи адміністративно -
політичного управління 60—70-х років ХІХ ст. у підросійській Україні.
|
1
|
|
|
|
32
|
Суперечливі процеси модернізації
повсякденного життя. Початок трудової еміграції.
|
1
|
|
|
|
|
Тема VІ. Національна ідея. Українофільський,
культурницький і політичний етап визвольного руху.
|
|
|
|
|
33
|
Україна в геополітичних стратегіях
Росії, Німеччини, Австро-Угорщини. Хлопомани і народовці.
|
1
|
|
|
|
34
|
Москвофільство і малоросійство.
|
1
|
|
|
|
35
|
Український соціалізм. М. Драгоманов.
|
1
|
|
|
|
36
|
Націонал-демократична течія — галицькі
народовці і київські старогромадівці.
|
1
|
|
|
|
37
|
Урок узагальнення і
систематизації знань
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема VІІ. Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині ХІХ ст.
|
|
|
|
|
38
|
Початок громадівського руху наприкінці
50-х — у 60-х роках ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
39
|
Основні течії суспільно-політичного руху
в 50—60-х роках ХІХ ст. на західноукраїнських землях: москвофіли та
народовці.
|
1
|
|
|
|
40
|
Емський указ. Російський
громадсько-політичний рух народників в
українських землях.
|
1
|
|
|
|
41
|
Діяльність галицьких народовців у другій
половині 70-х—90-ті роки ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
42
|
Утворення першої політичної партії в
Україні (РУРП). І. Франко
|
1
|
|
|
|
43
|
Українці-самостійники (М. Міхновський і
Ю. Бачинський).
|
1
|
|
|
|
44
|
Урок узагальнення і систематизації знань
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема VІІІ. Культурне життя в другій половині XIX ст.
|
|
|
|
|
45
|
Освіта.
Наука. Наукові товариства.
М. Грушевський.
|
1
|
|
|
|
46
|
Література. Драматургія. Архітектура та
містобудування. Живопис. Музика.
|
1
|
|
|
|
47
|
Фольклор та декоративно-ужиткове
мистецтво. Повсякденне життя: звичаї, традиції, побут.
|
1
|
|
|
|
|
Тема ІХ. Наш край наприкінці
XVIII — у XІX ст.
|
|
|
|
|
48
|
Особливості модернізації регіону і краю
в другій половині ХVІІІ — поч. ХХ ст.
|
1
|
|
|
|
49
|
Етнічний і соціальний склад
мешканців. Міграція.
|
1
|
|
|
|
50
|
Духовне життя: вірування, звичаї,
традиції, побут.
|
1
|
|
|
|
51
|
Підсумкова контрольна робота
|
1
|
|
|
|
52
|
Урок узагальнення і систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
Всесвітня історія. 9 клас (35 год)
|
||||
|
№/з
|
Зміст програмового
матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
Примітка
|
|
1.
|
Вступ. Світ наприкінці ХVІІІ — у
ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
|
Тема І. Велика Французька революція кінця ХVІІІ ст.Європа у період Наполеонівських війн.
|
|
|
|
|
2.
|
Причини та початок
Французької революції.
|
1
|
|
|
|
3.
|
Якобінська диктатура.
Франція за Директорії
|
1
|
|
|
|
4.
|
Франція в період Консульства й Імперії.
|
1
|
|
|
|
5.
|
Утворення Священного
союзу.
|
1
|
|
|
|
6.
|
Урок узагальнення і
систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема ІІ. Європа і Америка у першій половині XIX ст.
|
|
|
|
|
7.
|
Національний і революційний рухи в Європі в
20–30-х роках ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
8.
|
Велика Британія.
|
1
|
|
|
|
9.
|
Франція.
|
1
|
|
|
|
10
|
Німеччина.
|
1
|
|
|
|
11
|
Росія.
|
1
|
|
|
|
12
|
Загальна характеристика революцій у
Німеччині, Австрії, Угорщині та Італії.
|
1
|
|
|
|
13
|
Утворення незалежних держав у Латинській
Америці.
|
1
|
|
|
|
14
|
Урок узагальнення і систематизації
знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема ІІІ. Європа і Америка у добу об’єднання і модернізації суспільства.
|
|
|
|
|
15
|
Боротьба Пруссії і Австрії за
переважання в Німеччині.
|
1
|
|
|
|
16
|
Утворення Італійського королівства.
|
1
|
|
|
|
17
|
Вікторіанська Британія.
|
1
|
|
|
|
18
|
США в першій половині ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
|
Тема ІV. Утвердження
індустріального суспільства у провідних державах світу
|
|
|
|
|
19
|
Формування індустріального суспільства в
провідних державах Європи і в США.
|
1
|
|
|
|
20
|
Франція в 1870 —1900 рр.
|
1
|
|
|
|
21
|
Німеччина в 1871—1900 рр.
|
1
|
|
|
|
22
|
Велика Британія в останній третині ХІХ
ст.
|
1
|
|
|
|
23
|
США в 1877—1900-х рр.
|
1
|
|
|
|
24
|
Модернізація Російської імперії.
|
1
|
|
|
|
25
|
Доба Мейдзі в Японії.
|
1
|
|
|
|
26
|
Урок узагальнення і систематизації
знань.
|
1
|
|
т/о
|
|
|
Тема V. Завершення формування
світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній третині ХІХ
ст..
|
|
|
|
|
27
|
Завершення територіального поділу світу.
|
1
|
|
|
|
28
|
Британське володарювання в Індії.
|
1
|
|
|
|
29
|
Китай у другій половині ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
30
|
Міжнародні відносини в 1871—1900 рр.
|
1
|
|
|
|
|
Тема VІ. Культура народів світу
наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.
|
|
|
|
|
31
|
Духовне життя народів Європи і Америки у
ХVІІІ — наприкінці ХІХ ст.
|
1
|
|
|
|
32
|
Розвиток науки і техніки. Література і
мистецтво.
|
1
|
|
|
|
33
|
Повсякденне життя людей. Дозвілля. Наслідки
урбанізації.
|
1
|
|
|
|
34
|
Підсумкова контрольна
робота
|
1
|
|
|
|
35
|
Урок узагальнення і
систематизації знань.
|
1
|
|
т/о
|