Тиждень права

Тиждень права в школі
Право – це все те, що істинно і справедливо                                                                                                                                          Віктор Гюго.


   Метою тижня права було проведення загальнонаціонального правового форуму, під егідою якого кожен правник чи правнича інституція робить безпосередній внесок на благо суспільства, його учасників; збагатити знання, уміння та навички учнів із питань морально-естетичного спрямування; сприяти формуванню правової свідомості особистості; удосконалювати уміння логічно мислити; виховувати доброзичливість, людяність, тактовність, відповідальність. Місія «Тижня права» – утвердження поваги до права та довіри до правників як правової традиції в українському суспільстві.
З 7 грудня по 11 грудня 2015 року у Печеніжинській ЗОШ проходив тиждень правових знань, під гаслом «Закони створені для того, щоб сильний не був всемогутнім». Вчителі історії та права творчо працювали над науково-методичною проблемою «Захист прав дитини». Тиждень права проходив за таким планом:
1.      7.12. – Відкриття тижня права. Оголошення конкурсу на кращу стінгазету, кросворд, малюнок.
2.   8.12.– Конкурс малюнків на тему: «Я маю право»
3.     9.12. – Виховний захід на тему: «Час суду»
4.    10.12. – Виховний захід на тему: «Слідство ведуть затоки», конкурс стінгазет на тему: «Права та обов’язки»
5.      11.12. – Круглий стіл: «Закон і ми». Підсумки тижня.
День перший. 7.12.
До відкриття тижня права готувалися досить активно. Члени клубу «Справедливість» підготували велику кількість стінгазет, які були присвячені правам та обов’язкам дітей.





          
 Одна із стінгазет, яка була присвячена діяльності клубу «Справедливість», містила інформацію про план проведення даного тижня, а також  інформацію про захист прав дитини.

День другий. 8.12.
У цей день відбувся конкурс малюнків на тему: «Я маю право». У конкурсі взяли участі учні 5-11 класів. Кожен учень по-своєму зображував свої права, так як їх розумів.

День третій. 9.12
У цей день 11-ті класи підготували виховний захід на тему: «Час суду», який пройшов у вигляді суду. Даний захід був досить насичений, ми залучили дуже багато позапрограмного матеріалу, що дало змогу учням і глядачам краще зрозуміти події, які відбувалися на території школи. Адже ми «організували» подію, в результаті якої було пошкоджено комп’ютер школи.
У боротьбі брали участь 11-А проти 11-Б. Учні самостійно обирали собі адвоката та прокурора, шукали свідків та робили все для того, щоб довести свою правоту.

   
Вони настільки вдало грали свої ролі, що більшість глядачів вирішили, що це правда і почали активніше спостерігати за розвитком подій. Учні вжилися в роль, адже дехто з них мав намір поступати на юридичний факультет, тому розігрування даної ситуації показало їм, як нелегко бути адвокатом, прокурором та свідком. У розгляді даної справи виникали сутички, незбіг у свідченнях, що призвело до того, що адвокат та прокурор все ж таки вияснили, хто вчинив даний злочин. Суддя спостерігаючи за розвитком подій виніс вирок суду, який всі присутні визнали справедливим.
 





День четвертий. 10.12
Цього дня учні 10-А класу взяли участь у виховному заході «Слідство ведуть затоки»,  даний захід було проведено в кабінеті у вигляді бесід, змагань, різних рівнів. Даний захід об’єднав у собі декілька навчальних предметів. Тому учні змушені були демонструвати свої знання не тільки з правознавства, але й з історії та географії.


У цей же день, члени клубу «Справедливість»  для учнів 5-11 класів підготували відео презентації, які були досить цікавими, адже на прикладах мультиплікаційних героїв, вони відображали країну прав та обов’язків.
Вчитель правознавства, Григорчук Б.Д., підготувала для учнів відео презентацію на тему: «Дітям про Конвенцію ООН та права і обов’язки дитини»,  а також разом з усіма присутніми переглянули коротко сюжетні мультфільми про права дитини, які були створені всесвітньою організацією ЮНІСЕФ.


День п’ятий. 11.12
В цей день разом з учнями 11-х класів ми провели круглий стіл на тему: «Закон і ми». Учні заздалегідь підготувалися, а тому обмін інформацією був досить активний і науковий. Проблемне питання «Чи потрібні нам закони?» дуже пожвавило розвиток подій, адже учні настільки відстоювали одну позицію, що поставлене проблемне питання перетворилося у дискусію.
Останній день був присвячений також підбиттю підсумків проведеного тижня права.